Strona Główna | Link | Link2 | Link3
sprzedamy adres www - kontakt - bigcentrum(nospam)wp.pl, 0692851633, gg 6543222

stomatolog Słupsk

Polacy pij± coraz więcej wody mineralnej i Ľródlanej - to kolejny obyczaj, który przywozimy do kraju z zagranicznych wojaży. W produkcji wód jeste¶my już pi±t± potęg± w Europie.

Mimo że chłodne lato nie sprzyjało sprzedaży napojów, z obliczeń firmy badawczej Euromonitor International wynika, że do końca 2008 r. Polacy wydadz± na wodę mineraln± 3,1 mld zł. To 400 mln więcej niż przed rokiem. W następnych latach rynek ma rosn±ć w tempie 200 mln zł rocznie. Dlaczego pijemy coraz więcej? Woda mineralna uchodzi za napój zdrowy i naturalny, a w Polsce upowszechnia się podpatrzona na Zachodzie moda na zdrowy tryb życia. Do picia mineralnej jeste¶my też mocno namawiani przez telewizyjne reklamy - największe koncerny przeznaczaj± na ten cel nawet po 20 mln zł rocznie.



komputery, internet
-Zuckerberg po rozmowach w PE. Znów wyszedł zwycięsko
-Mark Zuckerberg w Parlamencie Europejskim. Transmisja na ĹĽywo
-Polak będzie przewodził europejskim kardiologom interwencyjnym
-Najpotężniejsze i najpiękniejsze elewatory zbożowe na świecie.
-Gmail: Google wprowadza nowość. Przyda się podczas pisania wiadomości
-Coraz więcej pszczół w Polsce? Nie dajmy się zwieść propagandzie sukcesu
-Zarabiali na waleniu w drzwi o świcie. Dobrze że te zawody wygryzła technologia
-Mark Zuckerberg w Brukseli. Mogą go wziąć w krzyżowy ogień pytań
-F-35 po raz pierwszy użyty w walce. Wykorzystał go Izrael
-Worldwide Developers Conference: Siri zdradza co pokaĹĽe Apple

Polskim rynkiem rz±dz± wielkie międzynarodowe firmy, które przejęły kluczowe rodzime marki. Liderem jest Danone, który ma w ofercie najlepiej sprzedaj±c± się polsk± wodę mineraln± Żywiec Zdrój (ok. 16 proc. udziału w rynku). W czołówce s± też Nestlé (Nałęczowianka) i Coca-Cola (Kropla Beskidu). Na lidera w¶ród mniejszych producentów wyrósł Nałęczów Zdrój, producent Cisowianki. Obecnie jest to druga marka na rynku.

Każdego roku z ta¶m naszych rozlewni zjeżdża 2,35 mld litrów wody, z czego ok. 10 proc. trafia na eksport (głównie do USA, Kanady i Niemiec), a reszta do naszych sklepów. Money.pl podaje, że przeciętny Polak wypija rocznie 61 litrów wody mineralnej. To o 20 litrów więcej niż 10 lat temu.

Rynek wci±ż jest bardzo perspektywiczny. Choć mineralnej pijemy coraz więcej, to nadal pozostajemy daleko w tyle za Europ±. Przeciętny mieszkaniec naszego kontynentu wypija rocznie 105 litrów. Żyj±cy w gor±cym klimacie Włoch - aż 198 litrów. W Polsce mineralna przegrywa też na razie z alkoholem. 3 mld zł wydane na wodę to niewiele w porównaniu z 21 mld zł przeznaczanymi każdego roku na wódkę, wino i piwo.

POLSKA Gazeta Krakowska
Tomasz D±browski

 


Mamy już oficjalne rz±dowe zapowiedzi podwyżek cen energii elektrycznej, gazu, wody, wyrobów tytoniowych, żywno¶ci i LPG; i to już w nadchodz±cych miesi±cach. Nieprawdziwe s± więc zapowiedzi Ministerstwa Finansów, że inflacja będzie rosła tylko do końca sierpnia, a potem zacznie spadać. Dlaczego miałoby się tak stać? Ceny w Polsce rosn± najszybciej w Europie. Brakuje jednak skutecznych reakcji rz±du, które mogłyby przyhamować drastyczne dojenie polskiego konsumenta.

Inflacja w Niemczech wynosi dzi¶ 3,3 proc. Obiady dla najuboższych za jedno euro robi± tam furorę, a niemieccy emeryci kupuj± od rolników warzywa i owoce na polach, bo na zakupy w sklepach już ich nie stać. W Niemczech funkcjonuj± już dotacje do energii i czynszu dla najuboższych, wliczone do zasiłków, a zasiłek dla bezrobotnych wynosi aż 700 euro. Według danych niemieckich gospodarstw domowych, żywno¶ć zdrożała aż o 40 proc. w stosunku do 2007 r. Na Słowacji, w zwi±zku z wprowadzeniem euro, rz±d przyj±ł ustawę daj±c± mu prawo do ustalania cen detalicznych na towary i usługi, a nawet konfiskatę zagranicznych firm, gdyby drastycznie podnosiły ceny, w tym głównie ceny energii. We Włoszech ochroniarze pilnuj± półek sklepowych przed głodnymi emerytami. Polska najdroższa

Dzi¶ w Polsce w wielu branżach i asortymentach ceny s± często znacznie wyższe niż w innych bogatych krajach UE. Pocz±wszy od samochodów, skończywszy na żywno¶ci i materiałach budowlanych. Jeste¶my wręcz bombardowani podwyżkami i to praktycznie bez przerwy od 2007 r. Między bajki można włożyć opinie analityków bankowych o jedynie kilkuprocentowym wzro¶cie cen w II półroczu.

Sprowadzanie zza granicy

Polscy konsumenci, chc±c unikn±ć bezpardonowego wyzysku, próbuj± kupować poza granicami, a to w Ameryce samochody, wino i makarony we Włoszech, odzież i kosmetyki w Niemczech. Tylko w lipcu trafiło do Polski 137 tys. używanych samochodów z zagranicy, ale przybywa też coraz więcej nowych importowanych aut, kupionych za granic±. Do końca roku przekroczymy gigantyczn± granicę miliona importowanych pojazdów. Powodem jest silny złoty i wci±ż drogie auta w salonach. Ceny te w Polsce s± jednymi z najwyższych w Europie w przeciwieństwie do zarobków.

Według GUS-u zarobki aż ponad 65 proc. Polaków nie przekraczaj± ¶redniej ok. 3 000 zł. 5 proc. otrzymuje wynagrodzenie na poziomie płacy minimalnej, ok. 1200 zł. 50 proc. Polaków nie zarabia więcej niż 2200 zł – czyli ok. 700 euro – na poziomie zasiłku dla bezrobotnych w Niemczech. A ¶rednie zarobki w starej Unii to ok. 1500 – 2500 euro. Co prawda mamy 12 tys. nowych milionerów w Polsce, ale to oczywi¶cie nie rozwi±zuje naszych problemów.

Pensja na jedzenie

Już dzi¶ przeciętna polska rodzina wydaje na żywno¶ć ok. 30 proc. swoich dochodów, niemiecka zaledwie 10 proc., a węgierska ok. 10 – 12 proc. Mięso wieprzowe na jesieni może zdrożeć o 20 proc. i będzie to kolejny wzrost cen w tym roku. Jabłka w skupie kosztuj± 18 – 20 gr, w sklepie 2,5 – 3 zł. Zdrożej± jesieni±: m±ka, wyroby m±czne, pieczywo i makarony. Szacuje się, że ceny warzyw wzrosn± również o 15 – 20 proc. W grudniu mog± być wyższe o 40 – 50 proc. niż w 2007 r. Nie każdego będzie stać na przysłowiowy szczypiorek. Bardzo drogie s± w Polsce kosmetyki, często dużo droższe niż w wielu krajach UE, nawet o kilkadziesi±t procent. Nawet o 50 proc. s± tańsze perfumy w Niemczech. Papierosy podrożej± o 50 proc. Paczka Marlboro za 12 zł stanie się faktem. Je¶li minister Sawicki, dbaj±c o losy producentów i zagranicznych przetwórców rolnych, chce wprowadzić cła ochronne na import taniego zboża, mamy gwarantowany wzrost cen m±ki i produktów zbożowych.

Koncerny w formie

Ropa na ¶wiecie wyraĽnie potaniała: ze 150 USD za baryłkę do 112. Tymczasem ceny benzyny i oleju napędowego na stacjach niewiele. Za to zyski Orlenu i Lotosu za pierwsze półrocze s± gigantyczne. Pierwszego wzrosły o 40 proc., drugiego o 70 proc. Obniżki na polskich stacjach o 5 – 7 gr to znikome redukcje. W wielu krajach Unii możemy zatankować zdecydowanie taniej. Również banki wyciskaj± z nas bezpardonowo pieni±dze. Ich usługi w Polsce s± jednymi z najdroższych w Europie. W ci±gu I półrocza 2008 r. podstawowa stopa referencyjna NBP wzrosła o 2 pkt. proc. Tymczasem ¶rednie oprocentowanie lokat w bankach wzrosło jedynie o 1,1 pkt. proc., a w tym samym czasie oprocentowanie kredytów hipotecznych wzrosło już o 1,5 proc., ¶rednio gdzie¶ do 7 proc., przy inflacji ¶rednio ok. 4 – proc. To oczywi¶cie inflacja oficjalna, bo ta realna może sięgać 9,5 – 10 proc.


Wszelkie prawa zastrzeżone | Twój serwis 2006

zespół muzyczny Słupsk

Domena kolorpl.nazwa.pl jest utrzymywana na serwerach nazwa.pl

nazwa.pl - Lider rynku domen w Polsce

kolorpl.nazwa.pl

Domena jest utrzymywana na serwerach nazwa.pl

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies. Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności.
Akceptuję, nie pokazuj więcej